Thursday, April 7, 2011

KENANGAN

Apa itu???
itulah kenangan.
kenangan itu mampu membuatkan kita gembira ketawa, sedih menagis, kelu tidak tahu nk kata apa.
terlalu banyak perasaan yang tak dapat kita nk luahkan dengan kata-kata tentang apa itu perasaan.
Kenangan manis itu seketika, begitu jugak kenangan pahit yg menguris hati,
namun ianya sering terjadi berulang-ulang kali.
itu yang sering menyakitkan hati,

Pernah dulu aku kesepian,
kau tiba-tiba muncul.
tanpa aku sendiri sedar,
aku memilih mu menjadi teman hidupku.
namun kenapa setelah aku ingin memilikimu
kau meletakkan aku dalam rencana mu.
tidak pulak seperti rancangan mencari jodoh.

Pernah dulu aku mengenalimu,
aku takut untuk menyangi dirimu.
disaat aku mula menyangi dirimu
kau tinggalkan aku.
aku pasrah untuk itu.
walaupun saat itu aku ingin mengejarmu ke Tanjung Malim.
namun terhenti aku di pertengahan jalan.
aku pasrah untuk itu.

Pernah dulu aku cuba untuk menyakiti hatimu,
kerna aku bukan terbaik untuk dirimu,
kerna beda kita antara langit dan bumi
kau berdarjat,kau berharta, aku siapa???
ku coba untuk berlari jauh darimu,
namun kau tabah untuk memiliki diriku.
kamu buat ku terharu lalu ku menjadi milikmu.
namun kenapa Pavilion menjadi saksi kau meninggalkan aku.
sediri aku terluka.

 

Namun apa yang berlaku adalah kenangn mu bersamaku.
hidup kita berbeda 
aku disini kau disana
namun kita bukan musuh yang perlu dibenci dan dicaci
kau tetap kenanganku, kau tetap semangatku, kau jugak teman hidupku
terima kasih kepada teman-temanku.